Sammanfattning

Har varit värdelös på att uppdatera sidan, har inte riktigt haft någon lust.

Igår städade  vi ut julen. Tomtar packades in, julgardinerna togs ner, ljusstakarna åkte upp på vinden och julgranen kastades ut ifrån ballkongen. Skön känsla när detta är bortplockat och nerpackat.

Tänkte kort sammanfatta julen och nyåret. Vi har haft en lugn och skön ledighet och umgåtts med familj och vänner i lagom dos. Tidigare jular har vi planerat en massor, men i år valde vi att ta det rätt så lugnt.

Julafton firades hos sambons storasyster i Ellös. En alldeles lagom julafton med god mat, trevligt sällskap och ett fåtal julklappar (tycker det kan bli så hysteriskt med alla dessa julklappar...). Rasmus fyllde dessutom 15 år på självaste julafton och givetvis passade vi på att fira honom. (Blev faktiskt lite avis på alla pengar som han fick. Tänkte tillbaka på den dagen man själv fyllde 15, en påskafton för snart 19 år sedan...)  

image508
Roger hade jouren på brandkåren och tog under kvällen med sig Lilleman på en tur till brandstationen och en sväng med brandbilen.

image509
Tack Susanne, Roger, Josse och Rasmus för en trevlig julafton ♥.


image510
Julklapp från farmor och farfar. Undra vem som kommer ha mest kul med denna julklapp, pappa eller Hampus??? Tack farmor och farfar!


NYÅRSAFTON

Nyårsafton firades tillsammans med goda vänner hemma hos Jon och Marie i Öjersjö. Det var en lugn nyårsafton, den lugnast jag varit med om. Hampus och jag begav oss hemåt redan vid halv tio-tiden. Vid tolvslaget låg jag i min pyjamas på soffan och tittade på filmen "Greace" och irriterades över alla dessa smällare och raketer. Så tråkig och osocial är jag för tillfälligt...

image511
Vi hjälptes åt med maten. Sambon stod för förrätten. Jon, Marie, Martin & Jenny gjorde varmrätten och Mathias & Maja efterrrätten plus barnens mat. Tack för allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback