Status

Allt går åt rätt håll och Viktor blir av med fler och fler apparater och slangar. Under kvällen kommer han flyttas över från den öppna kuvösen och läggas i en vanlig säng. Det är svårt att beskriva men för varje litet, litet framsteg som han gör så känns situationen lättare och lättare. Det räcker med att hans temperatur stabiliseras, eller att hans syresättning ökar så känns det som en lättnad. Eller som jag sa till sambon, det räcker att kika på läkarnas ansiktsutryck vid ronderingen, så blir jag själv varm inombords. På torsdag skall barnläkarna från Östra, Mölndal och Sahlgrenska ha ett seminarie/en dagars konferens och då skall Viktors fall tas upp som ett "diskussionsämne". Läkarna har till och med varit inne och fotograferat honom nu under eftermiddagen för att ha med sig bilder till seminariet. Intressant och se vad de kommer fram till.

image544

image545

image546
 
  


Kommentarer
Postat av: Kusinerna från Ellös

Skönt att höra detta.. Vi visste att våran kusin var en riktig kämpe ! Nu längtar vi tills på torsdag då vi provsvaret.

Ha det bra många kramar Rasmus och Josefine

2008-02-12 @ 17:18:28
Postat av: Kusinerna från Ellös

Skönt att höra detta.. Vi visste att våran kusin var en riktig kämpe ! Nu längtar vi tills på torsdag då vi provsvaret.

Ha det bra många kramar Rasmus och Josefine

2008-02-12 @ 17:20:57
Postat av: Maja & co

Herregud vad fin han är!! Skönt att höra att han blir bättre och bättre. Kram!

Postat av: Caroline

Hej vännen! Vad fin Viktor är!!! Det är så skönt, roligt och helt underbart att han hela tiden gör små, små steg i rätt riktning! Ni är fantastiska föräldrar och snart kommer ni att vara hemma tillsammans hela familjen. Jag var så ledsen när jag inte kunde följa med på lunchen, men så blir det när man bor på Sveriges baksida :-) Miss you! Kram!

2008-02-12 @ 19:46:34
Postat av: faster camilla

Men gud så söt!
Syns att han är en Jakobsson *ler*
Blir så glad när jag läser varje ny uppdatering!
*kram till er*

2008-02-12 @ 20:08:09
URL: http://lotusen.blogg.se
Postat av: Hanna

Han är ju så underbart fin! En riktig kämpe.. jättekul att höra att dte går åt rätt håll... känner du för det kan du komma förbi och ringa på hos mig på jobbet, jag jobbar ju på KK-OP, det ligger ju vägg i vägg med Neo... =)
Jag jobbar nästan alla dagar i veckan.
Kramisar

2008-02-12 @ 21:56:28
Postat av: mormor o morfar

Du är en kopia av Hampus när han var bäbis, precis lika fin. Kanske en aning längre o mörkare hår, men annars på pricken lik.
Vi längtar så tills vi får krama dig, vår skatt. Natti natti vår lille pussgurka //
mormor o morfar

2008-02-12 @ 22:15:36
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/14353686
Postat av: Linda och Pierre

Vad skönt att läsa om alla framsteg!
Han e så söt! Jättelik Ella när hon var bebis faktiskt.
Kramar Linda och Pierre

2008-02-13 @ 07:15:06
Postat av: Caroline

God morgon! Ni är det första jag tänker på när jag stiger upp på morgonen, undrar hur ni har det och undrar om det kommer att komma fler posititva små steg idag.... Jag saknar er och hoppas det blir en bra dag :-) Här skiner solen.... Kramar!

2008-02-13 @ 07:55:42
Postat av: Marcusrebekka

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2010-05-07 @ 12:27:16
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback