LYCKA!!!

Efter en fruktansvärt nervös och pirrig dag fick vi äntligen svar från magnetröntgen. Allt såg helt normalt ut och Viktor visar inga tecken på någon typ av hjärnskada. Han kommer att bli en helt normal liten pojke! Det finns inte ord för vilken lättnad, både sambon och jag känner. Idag har det trillat en och annan glädjetår nerför mina kinder. Det bästa av allt är att jag kommer att få ha honom hos mig i natt. Vi har fått tillbaka familjerummet på Neonatal och i natt skall Viktor och jag dela säng! (Han har fortfarande kvar lite övervakningssladdar, men det kan jag stå ut med.)

En sak är säker, den här veckan har varit den värsta veckan i mitt liv. Barnmorskan Åsa Roberg och doktor Aimon Niklasson räddade livet på vår son! Han var minuter från att dö. Är så fruktansvärt lycklig! Kram till er alla!

Lite bilder från dagen...

image551

image552

image553
Magnetröntgen.

image555
Har ligger lille Viktor väl fastspänd på väg in i maskinen.

image554  
Lyckliga föräldrar.

image556
På mitt rum.


Kommentarer
Postat av: caesar

STOOORT GRATTIS !! Nu faller det glädjetårar även ner för mina kinder !!!
Puss och Kram till er alla 4 !!

Susanne och Emelie

2008-02-14 @ 19:27:23
Postat av: Josefine

Jag visste att min kusin var stark..

Är hur glad som hellst kan jag ju säg, och nu faller även en glädjetår från mitt öga..

Ha det bra hoppas vi snart kan ses.. Kram kram

2008-02-14 @ 19:35:39
Postat av: Angelica

ÅÅÅÅ va roligt!
Vilken otrolig lättand det måste vara för er!

En sak är ju säker, Viktor har världens bästa och starkaste föräldrar utan er hade det nog inte gått så här bra!

Personalen på Mölndal är verkligen hjältar!

Kram från Angelica & Neo

2008-02-14 @ 19:43:59
Postat av: ulla

Underbart att läsa detta! Önskar er och Viktor all lycka i fortsättningen.
Kram Ulla

2008-02-14 @ 19:52:03
Postat av: Linda

Men så underbart. HÄRLIGT: Grattis!

Postat av: susanne fjellheim

Vill bara säga grattis till er och välkommen till världen lilla viktor. Ni ser ut att vara en jättemysig familj. Lycka till!

2008-02-14 @ 20:07:32
Postat av: Maja & Co

Underbart!!! Ni har varit helt fantastiska under den här veckan. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi kan ses. Massor med grattiskramar från oss fyra!

2008-02-14 @ 20:24:32
URL: http://meliaklint.blogg.se
Postat av: faster Camilla

YES!!
Jag har haft en bra känsla för detta hela tiden, sa ju
till dig innan idag att det skulle gå bra *ler stort*
Jäklar vad bra det känns, äntligen kan man liksom njuta
av att bli faster igen, njuta utan oro!
KRAM TILL ER ALLA FYRA!

2008-02-14 @ 20:33:20
Postat av: Eleonor

Åh va underbart!!!! Tårarna rinner ner från både mina och Jonas kinder!!! Längtar tills vi får träffa det lilla underverket!! Många kramar till er alla!!

2008-02-14 @ 20:35:31
Postat av: Therese

Älskade vän - blir sååå lycklig att läsa detta!!!Mina tankar har följt Er hela dagen, och äntligen har vi bytt ledsna "oros-tårar" mot lyckotårar!!
Största kramen fr. Therese m familj

2008-02-14 @ 20:54:26
Postat av: mormor

Åh, vad glada vi blir, min skatt. Ingenting i hela världen kunde göra oss gladare än detta härliga besked. Och nu lär det inte dröja så länge innan vi äntligen får hålla i dig och pussa dig så mycket vi vill. Natti natti vår lille pussgurka // mormor o morfar

2008-02-14 @ 21:08:35
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/1447367
Postat av: Catfriend

Såååå glad jag blir. Blir tårögd av lycka.Halkade in på er blogg av en slump och jag måste erkänna att jag öppnat den först av alla varje dag.Har varit så ledsen och orolig. Man är tacksam för
sjukvårdens skicklighet. Jag önskar er lilla familj all lycka i framtiden med era vackra små barn.
Catfriend

2008-02-14 @ 21:13:54
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Åse

Viktor, vad du skrämde på oss ett taq då vi inte visste hur livet skulle gå vidare, men nu vet vi. Nu gläds vi alla över att det blev det allra bästa. Kram !

2008-02-14 @ 21:17:45
URL: http://kolotten.blogg.se
Postat av: Conny o Åsa

Sååååå skönt att höra, kan inte beskriva hur glada och lyckliga vi är för er skull. Och tack för att du skrivit i bloggen under denna period. Det första som jag (vi) kollat när vi kommit hem. Många kramar...

// Conny o Åsa

2008-02-14 @ 21:26:46
Postat av: Maria

Hurra hurra hurra! Bättre besked kan man ju inte få på sin en-veckas-dag! Sa ju det: Tuffa Viktor!Grattis till hela familjen! Kram

2008-02-14 @ 21:46:21
Postat av: Caroline

Catrin & Richard - ni har verkligen varit helt otroliga under den här pressade tiden. Det här är en sådan sak som man inte till fullo kan sätta sig in i om man inte upplevt det. Det bästa av allt är att det blev ett lyckligt slut och nu har ni två superfina pojkar att ta hand om :-) Jag har själv kännt mig så ledsen, låg och hela tiden undrat hur ni har det. Imorgon åker vi till Thailand och det är först nu, efter detta glädjebesked, som jag kan börja njuta av det till fullo. Innan ville jag hellre åka till er.... När vi kommer hem igen så kommer jag och hälsar på! Längtar så efter er och att få se vår lilla hjälte i verkligheten. Den här Alla Hjärtans Dag kommer jag aldrig att glömma! Kramar i massor från oss!!

2008-02-14 @ 21:49:40
Postat av: pappa till viktor

vill tack för allt stöd av alla .älskar dej cacka

2008-02-14 @ 22:29:24
Postat av: Malin Arnefur

Vilken fin Alla Hjärtans Dag present!!!!!
Ta hand om Er!!!!!

2008-02-14 @ 22:40:48
Postat av: anna

Underbart!! Nu rullar stora glädjetårar ner för kinderna. Vågade knappt kolla bloggen idag. Vi är så glada för er skull. Han ser så fin ut på bilderna eran lille Victor. Längtar efter att få krama om er alla och få träffa den lille kämpen.
Sov gott nu och hälsa Richard.
Nattikram Anna och Thomas

2008-02-14 @ 22:41:11
Postat av: Anneli

Snacka om en superfin Alla hjärtans dag present. Grattis till er alla.

Kramisar Smoggen

2008-02-14 @ 23:08:27
URL: http://www.smoggen.blogg.se
Postat av: Anders s

HELT UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!! Ta nu hand om er och och njut av varandra! Miljarder kramar!!!!

2008-02-14 @ 23:14:06
Postat av: Staffan & Cecilia

Glädjetårarna rullar ner för mina kinder, underbart besked! Vilken liten kämpe ni har!
Kram Staffan, Alwin och Cecilia

2008-02-15 @ 08:33:26
Postat av: Ulrika

Så fantastiskt att läsa dessa glada nyheter, sitter här på jobbet och tårarna bara rinner. Kan inte med ord säga hur glad jag är för er skull!
Många kramar från Ulrika O

2008-02-15 @ 09:26:58
Postat av: Kristoffer

helt otroligt att det gick så bra. Jättekul. Grattis

2008-02-15 @ 10:18:30
Postat av: Kristoffer

helt otroligt att det gick så bra. Jättekul. Grattis

2008-02-15 @ 10:18:49
Postat av: christina caesar

Vi säger bara grattis och vilken lycka att allt verkar ordna sig till sist. Har följt utvecklingen via Suss, träffar Gunilla (troligen) imorgon på dammiddag så får vi höra mer. Nu måste jag gå ut och torka tårarna efter att ha läst din blogg.
Många grattiskramar från Kiki o Christer Caesar

2008-02-16 @ 13:24:30
Postat av: Hanna

Vilka underbara ord det står i dagens blogg!
Ni ska veta att jag tänkt på er och hållt tummarna varje dag för lille Viktor!
Ta nu hand om varandra riktigt ordentligt och njut av en mysig helg!
Massa kramar från Hanna med familj!

2008-02-16 @ 21:50:59
Postat av: Antonmoa

Thanks for the information

2010-04-07 @ 08:19:58
URL: http://antonmoa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback