YR

image449


SÅHÄR KÄNNER JAG MIG IDAG! 

Vaknade 05:20 imorse av att sambons väckarklocka ringde. Kunde inte somna om. Försökte. Efter 20 minuter gick jag upp, satte på kaffe och åt en smörgås. Gjorde mig i ordning för en arbetsdag. Kundbesök kl 10:00 i Halmstad. Väckte Lilleman vid 07:20. Bråttom till dagis. Köer genom stan.
2 timmar i bilen. Framme hos kund 09:58. Instängd i ett konferensrum i fem timmar (OK, vi avbröt för 45 minuters lunch). Nykundsbesök mobilt, innbär... frågor, frågor, frågor... MMS-inställningar, GPRS, 3G, Mobilt Bredband, Mailsynkningar, täckningsfrågor, PIN-koder. 

15:15 sitter jag åter i bilen. Lyssnar av telefonsvararen, 12 nya meddelande. Börjar att avverka samtal efter samtal. 17:03 parkerar utanför dagis. Hämtar trött unge. Kom på att vi måste handla. Ingen mat hemma. ICA.  Hemma vid 18:00. Magen skriker efter mat. 2 snabba smörgåsar på stående fot. Lilleman vill bada. Badning, gröt (här kommer sambon hem från jobbet och tar över), tandborstning, godnattsaga och natti natti. Bäddar rent i sängarna, startar en tvättmaskin. 20:00, startar datorn. 43 nya olästa jobbmail... Undrar vart jag skall börja? Börjar nog med att väcka sambon som somnade efter godnattsagan i sängen tillsammans med Lilleman...  

Kommentarer
Postat av: Maja

Huuu vilken dag! Inte avis! Har också en man sovande i min dotters säng. Kanske ett släktdrag ;-) Hoppas du får en lugnare dag i morgon. Kram kram PS Såg sonen i dag vid halv fyra när jag hämtade Melia. Han var på ett strålande humör! Han och fröken busade så jag hörde hans skratt långt bort. Godng!

2007-10-09 @ 20:27:15
Postat av: Angelica

Nää Catrin så där kan du inte ha det... Om jag jämför med min dag så kan man se starka kontraster! Har varit ute med barnvagnen och promenrat nästan hela dagen. Lugnt och skönt!
Sov nu gott det kommer jag göra efter all frisk luft i dag:-)

2007-10-09 @ 22:31:10
Postat av: Åse

Verkligen en talande bild, med den kompletterande texten så tror jag mig förstå hur du känner dig. Det låter dock inte som om du skall finna dig i att vara grön i ansiktet så länge till. Du skall ju inte behöva bli sjuk för att en organisation inte kan ge dig en rimlig arbetssituation. Vore den annorlunda så blev ju ditt liv annorlunda. Det är inte mycket du kan påverka själv, verkar det som. Börja med att strunta i jobbmailen. Du har väl 8 timmarsdag som de flesta? Kram från Åse

Postat av: svågern

Stressa ner du lever bara en gång men tänk på att du ser bättre ut ju äldre du blir

2007-10-17 @ 18:56:11
Postat av: Millsme

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2008-01-18 @ 22:56:49
URL: http://millsme.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback