Sova!

image467

Ligger helt klart efter med sömnen! Har varit ett par vakna nätter, tidiga mornar och kämpiga arbetspass. Hampus har sovit oroligt flera nätter på rad och eftersom min sambo har en tendens att inte höra "ovanliga ljud" på nätterna blir det jag som får gå. Oftast kommer Lilleman gående av sig själv in till oss, och vill gärna sova vidare mellan mamma och pappa.  Hade en diskussion, med en arbetskollega tidigare i veckan, att om ett barn vaknar på natten skall man inte låta de krypa ner i föräldrarnas säng utan barn skall lära sig sova vidare i sin säng. Efter en vecka sover barnet natten igenom... Testade i två nätter, sedan gav jag upp. Slutade med att jag låg dubbelvikt i Hampus lilla 80 cm säng och vaknade med ryggont och kramp i benen. 

Hampus och min lediga fredag sov vi bort. Han var nog lika trött som jag och vi sov i över 3 timmar. Vaknade när sambon kom hem strax efter fyra och jag kände mig rätt så utsövd. Det blev en lite promenad innan det var dags för fredagsmyset med räkor, alkholfritt vitt vin och Idol.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback