Lite av varje

Tyvärr har vi STORA problem med vårt Internet och just nu får jag inte fram några bilder/foton över huvudtaget. Får skriva ett par rader istället.

Lilleman och jag har varit hemma sedan i tisdags på grund av ögoninflammation och kraftig förkylning. Är ganska rastlös efter 5 dagar hemma. Sambon åkte till Grebbestad och husvagnen igår fredag, och Lilleman och jag fick rå oss själva. Jag hade ingen lust att följa med till Grebbestad, dels på grund av vädret och dels på grund av att varken Lilleman eller jag är helt friska. Idag fick jag i alla fall barnvakt ett par timmar och ägnade större delan av dagen på Allum. Äntligen fick jag i lugn och ro inhandla allt det som behövdes. Har legat lite efter på shoppingfronten...

Vi har fått en extra katt på halsen. Jag vet inte vem som äger henne men numera bor hon ute i vår bod. Vi har döpt henne till Curry. En underbar söt liten orangefärgad katt. Tyvärr orkar jag inte med en katt till så imorgon har grannen lovat att köra henne till ett hem för övergivna katter. Just nu ligger hon på vår entrématta utanför dörren och sover. Vi har gett henne massor av mat då hon var kraftigt undernärd när hon plötsligt dök upp hos oss. Felix (vår egna katt) och Curry kommer jättebra överens och det känns sorgligt att lämna henne imorgon.

Vad har hänt annars..? Bror var hemma ifrån Riga ett par dagar och igår fick jag äntligen träffa honom. Han, hans sambo Helena, mamma och pappa var här och grillade igår eftermiddag. Brorsan och jag träffas inte så ofta, men det är lika kul att träffas, de få gånger vi får möjlighet att ses. Hoppas jag snart får komma till Riga och se hur du har det där!

Tänkte lägga ut ett par bilder på "projektet - vårt nya badrum", men tyvärr så strejkar datorn. Projektet fortgår i alla fall och min alldeles egna Martin Timell ägnar varje ledig stund i källaren. Nu är värmeslingorna på plats och ny betongplatta har gjutits.  

Nej, nu närmar sig klockan halv tolv och det är dags för sängen. Pappa var så snäll och laddade MP3 spelaren med Camilla Läckbergs nya bok, Tyskungen. Tänkte krypa ner och lyssna ett par kapitel om jag nu inte somnar vill säga. Hoppas på bättre väder och lite värme imorgon så vi kan vara ute och fixa i trädgården. Kanske till och med hinner med en sväng till trädgårdsmästaren... Natti natti

Kommentarer
Postat av: Ragnarjessica

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback