Vårt "nya" badrum?

Renovering av badrum är ingen lek. Min sambo svär, funderar, kliar sig i huvudet, läser manualer, åker till Hornbach, spikar, sågar, borrar och skruvar. Varje kväll spenderar han i källaren. Förra helgen var det "operation motorkapning av betonong platta" - avloppet skulle flyttas. Hela källaren fylldes av fint fint slipdamm. I över fyra timmar dammsög och dammtorkade jag varenda millimeter av väggar, golv och tak. Alla prylar (dator, kamera, skrivare, bokhylla, ytterkläder mm mm) innehöll spår av slipdamm. All rentvätt som hängde på tork och låg i prydliga högar som såsmåning skulle sorteras in repektives garderob hade ett täcke av fint slipdamm. Att jag inte gick i taket! Men vad gör man inte med en "Martin Timell" som sambo?
Arbetet fortskrider i alla fall. Idag sätts en del av gipsskivorna på plats. Jag är fortfarande väldigt nyfiken på resultatet. Fortsättning följer...

image221

Här får "Martin Timell"  hjälp av kompisen och "hantverkaren", Richard, med att gräva fram avloppet ur grunden. Skönt med proffshjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback