Öroninflammation (igen)...

Idag har vi varit på vårdcentralen och kontrollerat Hampus öron. Och som jag misstänkte hade han öroninflammation igen. Antagligen har han inte blivit helt återställd sen sist. Fick sin fjärde penicillinkur på 7 månader. Denna gången blev kuren något starkare  - Spektramox 5 ml 3 gånger per dag i 5 dagar. Tur att man är långledig så han hinner få i sig sin kur innan det är dags för dagis igen. 

image259

På vägen hem från Vårdcentralen och Apoteket stannade vi till hos min kusin och hans familj i Partille, där det bjöds på middag. Tur var väl det. Eftersom Hampus och jag är ensamna hela helgen så blir det inte så mycket mat lagat här hemma... Ni som känner mig vet säkert att jag avskyr matlagning. Sambon var på 40-års kalas i Vara i fredags och vände i dörren för att bege sig till Grebbestad och förbereda campingsäsongen.
Lilleman sover och nu skall jag njuta av ensamheten. (Efter det att man fick barn är det inte många minuter i veckan som man får helt för sig själv. Då menar jag givetvis efter disk, tvätt och städ.)


Kommentarer
Postat av: Abdirahmanmonica

Good web with cool info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback