PANIK!

Trappan

Blev rätt skakis tidigare idag när jag kom ut från toaletten och upptäckte att trappgrinden stod på glänt och Lilleman tagit sig ner för hela källartrappan på egen hand. Drabbas nu inte av panik, tänkte jag när jag närmade mig trappan och sa till Hampus i så lugn ton jag kunde att stanna där han var. Meningslöst - han var redan nere och hade fått tag på städmoppen och hade börjat skura golven. Han var skitglad att han hade lyckats ta sig ner på egen hand och förstod inte varför jag blev så hysterisk. "Gör aldrig om det igen", sa jag till honom. Fick ett "nej" till svars. (Det är det enda ordet förutom pappa som han kan säga.) Nu får vi återigen göra någonting åt grinden. Vad tror ni om en cementmur (2,10 meter hög)?

Har fortfarande en klump i magen över det som hänt. Tänk om han hade ramlat. Trappan är brant och stenhård. Han hade kunnat slå ihjäl sig. Jag har fått mig en rejäl tankeställare... Tack gode gud att det gick så bra!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Catrin!
Man är bara människa, tänk på mig och allt som hänt Theo (då ligger du i lä). Ha nu en underbar helg i Danmark och drick ett par bira för mig med. Kram Sandra

2006-11-01 @ 20:40:21
Postat av: Catrin

Tack Sandra! Jag man är ju bara människa och vill absolut inget ont! Kram på dig och Theo! Hoppas att vi syns snart!!

2006-11-06 @ 20:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback