En lång helg...

Någon mer än jag som tycker helgen varit ovanlig lång?

I fredagskväll var jag på väg att följa med en av mina "bästisar" (kan man ha bästisar när man passerat 30?)  Susanne på dansbandskryss med Stena Danica. Men när jag tittade i garderoben så insåg jag snabbt att jag inte hade ett enda klädesplagg som skulle passa på en dansbandskryss. Blev så besviken. Dessutom ringde sambon på fredags eftermiddag och meddelande att han skulle jobba hela helgen. Ställde in dansbandskryssen. Blev en lugn och skön hemmakväll med lite smågodis och läsk istället. 22:14 låg jag i sängen och lyssnade på min ljudbok och drömde mig bort i dansbandsvärlden.
 
Richards väckarklocka ringde 05:15 på lördagen och jag tackade gud att den inte ringde på mig. Hampus och jag klev upp som vanligt vid åtta-tiden. Hampus farmor, farfar och deras goda vänner Gittan och Folke kom och fikade runt lunch-tid. Maja och Melia gjorde oss sällskap en kortis. Folke hjälpte oss med att putsa till utsidan av källargrunden på huset. Det hade spruckit och såg inte så roligt ut.
Richard kom hem vid halv sju-tiden på kvällen. Då bjöds det på middag. Som många av er vet så hatar jag att laga mat. Men kvällen till ära, hade jag gjort mig till. Mangokyckling (recept från Caroline i Stockholm). Går inte att misslyckas med, påstår hon... (Skall lägga ut receptet på bloggen lite senare.) Maja, Mathias och en kompis/arbetskollega till Richard fick bli testpanel. Lite mer än väl godkänt, tror jag det blev. Åt gjorde de i alla fall. Lade märke till att min sambo dessutom tog två gånger vilket ALDRIG annars händer. Det blev en tidig lördagskväll eftersom grabbarna, Richard och Richard skulle upp tidigt och arbeta även på söndagen.

De gav sig iväg vid 06:30-tiden och en lång söndag låg framför mig och Lilleman. Det var bestämt att Hampus och jag skulle följa med till sjukhuset och fira Hampus gammelmormor som fyller 80 år med övrig släkt, men sjuksköterskorna tyckte inte det var lämpligt med barn på sjukhuset. Det är visst så mycket sjuka gamlingar med maginfluensa, förkylningar mm på avdelningen där gammelmormor ligger, så det blev till att vara hemma istället. Efter firandet av gammelmormor bjöd mamma och pappa släkten på middag och då gjorde Hampus och jag dem sällskap en stund på eftermiddagen. Richard behövde bilen på söndagskvällen, han hade lovat en kompis i Alafors att hjälpa till och bygga/riva lastbil (skall erkänna att jag inte är så insatt). Hampus och jag fick en myskväll för oss själva (igen). Lilleman var dock ganska trött och somnade vid halv åtta-tiden (jag somnade också och vaknade en timme senare och undrade vad som hade hänt). 

Det har varit en låååååång helg hos familjen Jakobsson/Thornblad...

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Lång helg?
Önskade jag kunde säga detsamma, min helg bara rusade iväg med det är ju så när man har trevligt sägs det *ler*
Det där receptet är jag mycket intresserad av, kan du så borde jag ju också kunna :o

2006-11-20 @ 22:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback