Thailand 2010

Nu har vi återvänt till kylan och snön efter ett par välbehövliga, underbara dagar i solen och värmen. För mig har det verkligen varit semester och total avkoppling. Bortkopplad från allt vad tvätt, städ och matlagning heter.    


Avresa från Landvetter. Jag har aldrig varit så nervös inför en flygresa som denna gången. Att stänga in två småttingar på ett trångt flygplan i närmare 11 timmar trodde jag skulle bli en omöjlig uppgift. Men resan gick långt över förväntan. Barnen skötte sig exemplariskt och sov i omgångar på golvet. 


Jag hade laddat upp med dator, film, spel, pyssel- och ljudböcker så barnen var fullt sysselsatta under resan.  


Poolområdet från vår balkong.


Vi bodde perfekt. Vårt hotellrum låg i anslutning till både poolen och restaurangen. Solen och värmen tog hårt på barnen och en eftermiddagslur var nödvändigt. Barnen kunde koppla av och sova ett par timmar på hotellrummet och sambon och jag kunde få en stund för oss själva vid poolkanten. Barnvakten (babywatch) var succé att ha med sig.

 


Hampus var mer i vattnet än på land.


Efter lite övertalning så kunde vi ta av armpuffarna och Hampus var verkligen stolt när han tog sina första simtag. De sista dagarna vägrade han puffarna i poolen och simmade lätt 20 meter. Sambon och jag var väldigt förvånade eftersom vi aldrig simtränat eller visat hur man gör.










Viktor var lite mer reserverad av att bada. Men efter några dagar så blev även han ett vattendjur som spenderade mestadelen av tiden i vattnet.


Stackars bamse. Jag led verkligen med honom. Det måste ha varit fruktansvärt varmt under denna dräkt. Inte en enda gång på två veckors tid visade termometern under 30 grader.


En dag i djungeln. Hett, hett, hett.


Bisonoxe.


Apan som visade hur man plockade ner kokosnötter.


Hampus matar en hungrig elefant.






En dag på stranden.




Hampus och sambon tar en tuk tuk till hotellet efter en dag vid stranden. (Här fick jag lägga mina principer om säkerhetsbälte åt sidan.)


En tur på stan.












Båtutflykt med longtailbåt till Freedom Beach.






Freedom Beach - ett paradis.
















Här kunde barnen mata fiskarna med bröd vid vattenbrynet. Hampus fick även se Nemo när han snorklade tillsammans med pappa. Lycka.


Minigolf bland dinosaurier.












Tyrannosaurus




Vulkanutbrott på golfbanan.


Poolbaren.








På väg hem. Planet var 2,5 timme försenat och här fördriver vi tiden med pysselböcker på Phukets flygplats. Även hemresan gick långt över förväntan trots sina 22,5 timme (från dörr till dörr) inkl mellanlandning i Förenade Arabemiraten.

Sammanfattningsvis - vi har haft det superbra och längtar redan tillbaka. Nu blir det att spara ihop pengar för nästa år vill vi alla tillbaka till detta underbara land. 









Kommentarer
Postat av: Eleonor

Åh vilka underbara bilder!!!!! Önskar att en annan oxå kunde åka.... Du kan väl höra av dig när brännan lagt sig så vi kan ses och man får höra lite mer om resan! kramkram

2010-02-06 @ 20:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback