Inskolning del 2

Inskolningen för Viktor går bättre och bättre. Det känns som en lättnad när jag märker att han trivs med lärarna och kompisarna på förskolan. Han äter bra, sover sina timmar och leker gärna med de andra barnen. Efter två veckor med inblick i förskoleverksamheten är jag grymt imponerad av det jobb som lärarna gör tillsammans med barnen. Jag kunde aldrig tro att det låg så mycket planering och organisering bakom verksamheten. Och dessutom, vilket engagemang dessa människor visar barnen. En stor eloge skall ni ha!

Nu hoppas jag att nästa vecka fungerar lika bra som denna!


Kvällstrött kille. Somnar varje kväll innan klockan hunnit bli sju.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va gott att det går bättre! Kämpa på, visst kan det komma bakslag (ser på våra barn på skolan och hur det var på min praktik på förskola) men oftast så är det själva "hejdå-biten" som är lite hjärtskärande, sen tutar och kör de flesta små trollen på resten av dagen! Kram

2009-08-24 @ 16:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback