Igår hände ...

...någonting som inte får hända... Min sambo krockade med en 14-årig cyklist. Pojken fördes med allvarliga skador i ambulans till  Sahlgrenska Sjukhuset.

Urdrag från GP:s hemsida:

"Pojke på cykel påkörd av bil
En 14-årig pojke på cykel blev påkörd av en lastbil och fick föras till sjukhus på fredagseftermiddagen. Olyckan inträffade strax efter klockan halv tre på Kongahällavägen i Torslanda utanför Göteborg. Pojkens skador är enligt polisen inte livshotande. Han fördes med ambulans till Sahlgrenska sjukhuset. På den aktuella sträckan är högsta tillåtna hastighet 50 kilometer i timman. Enligt närboende sker det ofta olyckor på Kongahällavägen. Strax innan klockan sex i eftermiddags meddelade Sahlgrenskas pressjour att pojkens tillstånd var allvarligt men stabilt."

Våra tankar är ständigt hos pojken och hans familj. Vi hoppas kunna hälsa på honom på sjukhuset under morgondagen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är inte första olyckan som hänt på "vår" väg här utanför, sen jag flyttade hit för 3 år sen har det hänt minst 5 allvarliga olyckor varav 2 med dödlig utgång som jag vet om och då handlar det inte enbart om att bilarna kör för fort (för det gör ganska många) utan om att folk (många äldre) går rätt ut över gatan utan att ens se sig för .. precis som olyckan igår. jag vet eftersom jag käör skoter/fyrhjuling på samma väg, varje dag.



Att det var min lillebror som körde lastbilen känns overkligt och jag är så oerhört tacksam att det gick så väl som det ändå gick .. en eloge till killen som hade hjälm på huvudet! .. hur många 14-åriga killar har det idag?



Hoppas killen och även min lillebror mår okej efter allt som hänt, krama lillebror från mig!



Postat av: familjen Larsson

Vi tänker på er ! hoppas allt är bra ..

2008-08-10 @ 03:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback