Sjuka

Det är inte lätt att börja förskola. Hela familjen har varit sjuka i omgångar. Efter mycket om och men så fick jag idag en tid hos vårdcentralen i Mölnlycke. Hampus är inne på sin sjätte dag med feber. Inte en enda läkare i hela Partille hade tid idag så det slutade med att hela familjen åkte till Mölnlycke och blev omhändertagna av en underbar läkare. Det var som jag trodde. Hampus fick penicillin för sin trejde öroninflammation på ett halvår... Nu önskar jag att han är frisk imorgon, i alla fall feberfri. Jag tror jag köpte med mig hela apoteket idag. Kåvapenil, Nezeril, Ipren, Alvedon och alla olika sorters hostmedicin som fanns för barn. Till råga på allt drabbades jag själv av urinvägsinfektion och fick söka akut till vårdcentrelen igår (söndag). Det blev även en 5-dagars penicillinkur för mig. Nu skall vi väl snart förhoppningvis vara friska! 

image219

Trots öroninflammation så har han varit pigg och gärna varit med pappa ute i trädgården.
 
image220

Hampus med sin nya gräsklippare. Han går runt runt i trädgården och klipper grus och gräs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback