Fredagen den 30 mars

Lämnade Hampus på förskolan vid tio-tiden och njöt av ett par timmar för mig själv. Det kändes allt lite lyxigt att vara ledig och lämna Lilleman på förskola. Men det var oerhört skönt att få ett par timmar för sig själv. Vi  har en kamp här hemma varje morgon och kväll. Det gäller tandborstningen. Hampus totalvägrar att borsta tänderna och imorse blev vi rejäla ovänner. Jag krokade fast honom i knät och borstade under livliga protester. Skam den som ger sig!
Mina fyra lediga timmar ägnade jag åt min mormor (Hampus gammelmormor). Hon har svårt att gå och klarar sig numera inte utan syrgas. Med rullstol och syrgastub tog vi oss ut och promenerade bort till Mölndalsbro där vi fick shoppat lite av varje.
Vid två-tiden var det dags att hämta Hampus. Han ville som vanligt inte följa med hem utan fortsatte leka med sina kompisar. Efter mycket om och men fick jag tillslut med honom hem och vi ägnade eftermiddagen ute i trädgården. Dessa underbara dagar är jag lycklig över vår trädgård. Det är mycket jobb men samtidigt en underbar frihet. Hampus rör sig fritt och upptäcker hela tiden nya saker.


image226


image227

image228

Hampus hjälper till och sopar trappan.


image229


image230

Hampus ny/gamla "vrålåk". Nu når han äntligen ner till pedalerna.

Kommentarer
Postat av: Birgereline

Site was very helpful. thank you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback