Fortsättning följer... inskolning

Jag är så glad att det hittills fungerar utan hinder med Hampus inskolning. Vi blev väl omhändertagna av hela personlen på informationen igår. Vi fick en del papper som skall fyllas i. Hampus hittade direkt två lekkamrater i sin egna ålder, Ludvig och Simon. De lekte så fint tillsammans. När vi efter en timme skulle gå hem, ville givetvis min envisa älskling stanna på gården och leka med de andra barnen.

Positivt:
* Underbar personal. Rättvisa, mjuka och lugna.
* Bra och nyttig mat. Varje lunch/middag startas alltid med en tallrik grönsaker och det gillar jag.
* Stödjer kamratanda, motverkar från första början allt som har med mobbning och utanförskap att göra. Lär barnen känna empati för varandra.
* Är mycket ute. En gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen och vädret tillåter. En gång i veckan brukar barnen delas upp i grupper så görs utflykter till skogen.
* 1-5 års grupper. Mindre barn lär sig av de stora och de större barnen lär sig att visa hänsyn mot de mindre barnen.

Negativt:  
* Små lokaler och mycket barn.
* Hög ljudnivå.
* Dåliga sovrutiner (10 barn sover inne i ett rum som är 3 x 3 meter). Sover dessutom innan lunch/middag. Skall bli spännande och se om personalen lyckas få Hampus att sova med 10 andra barn. Han som nästan alltid sovit ute. Jag har dock lämnat in ett önskemål om att få Hampus att sova ute i sin vagn istället. Vi får väl se hur personalen ställer sig till det.

I det stora hela tror jag att detta kommer att bli kanonbra för Lilleman. Han verkar redan trivas. Imorgon utökas tiden med en timme och på fredag när jag är ledig skall jag få vara med vid frukosten.

image213
Min stora kille fyller 1,5 år idag! ~ I love you ~


Kommentarer
Postat av: Jenny & Isac

Grattis på 1,5 årsdagen =) Vad härligt att det funkar så bra på förskolan! Isac hälsar så gott.
Kram Kram

2007-03-14 @ 09:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback